torsdag 22 november 2012

Stanna i soffan

vid tangenterna: Jessica kl. 19:27
När jag hade ätit så satte jag mig i soffan och kollade på Vänner. Jag brukar nästan alltid gå ut och gå en sväng efter middagen, med eller utan Tobbis, men när programmet var slut och Two and a half men började så kände jag att... Soffan är bra skön just nu. Haha.

Jag kommer inte ihåg just nu vem som sa det,  det är någon hälsoguru tror jag... Men det är ett citat som jag försöker öva på att leva efter lite mer. Det handlar om att man ska kunna skippa ett träningspass eller äta något onyttigt - men att man ska "make it a choice, not a cheat". 
För mig är allt sånt alltid ett fusk och det är inte en bra sak.  Skuldkänslor gör inget bättre. 
Så. Nu valde jag alltså att sträcka ut mig på soffan. Och så försöker jag hålla borta tankarna på att det känns som ett fusk. :) 

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos