tisdag 10 april 2012

Idag vill jag slå ett slag för Stevia!

vid tangenterna: Jessica kl. 17:53
Jag blev jätteglad för några månader sedan när jag upptäckte att Canderel hade framställt en Stevia-baserad produkt till sitt sortiment: Ett naturligt alternativ till socker som jag hade väntat på skulle hitta sin väg till den svenska marknaden (mina amerikanska hälsobloggar har ju tjatat om det i all evighet). Jag brukar ju använda Canderels orginalprodukt, men det innehåller aspartam och nu efter att ha läst om det i Skinny Bitch så känner jag mer än någonsin att jag behöver dra ner på det. 
Nackdelen (för det finns ju alltid en sådan när det kommer till hälsosammare alternativ, känns det som - vilket är idiotiskt) är att den produkten bara finns i en liten 40 grams-förpackning - som kostade nästan lika mycket (eller lite mer? Blir osäker nu) som orginalproduktens 90 grams-förpackning. Gaaah! Utöver prisskillnaden så är det en irriterande storlek rent praktiskt eftersom en tesked Canderel motsvarar en tesked vanligt socker - m a o går det ju åt typ en halv burk av den där lilla om du ska baka ett gäng cupcakes t ex.
Men! Häromdagen så gjorde jag den glada upptäckten att även Hermesetas har kommit med en Stevia-produkt. Yaaaaaay! Och deras förpackning är på 75 g! Oh jäääh. Dessutom tror jag att den låg på samma pris som Canderels motsvarighet... 

Nu ska jag bara vara lite ytlig en kort stund, men det har även med funktion att göra: Canderel har bättre och snyggare förpackningar. I ain´t gonna lie. De ser roligare och ungdomligare ut, helt enkelt. Dessutom - och det här är det viktiga - så har de bra "vridlock" till sin ströprodukt med både små hål och ett större. Nu har jag inte köpt Hermesetas vanliga ströprodukt, men Stevia-versionen har i a f inget dylikt lock, utan det är bara ett vanligt "skruva av och på-lock", vilket faktiskt inte är lika praktiskt då de här produkterna har en tendens att liksom "damma iväg" när man ska hälla upp dem, eftersom de väger så lite. Sååå, ett rent ytligt/praktiskt tips från mig är att köpa Canderels variant först och sedan fylla på med Hermesetas´ i fortsättningen. Gud, så smart jag är.


"Inte utan min Stevia!"

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos