söndag 8 april 2012

Civilkurage

vid tangenterna: Jessica kl. 22:19
Hej buddies! Hoppas allt är bra med er och att ni haft en strålande påsk och ätit så mycket godis att ert blodsocker har stått som ett konstant utropstecken frågetecken. (Det ba "WTF!?")
Nu är det dags för avvänjning igen.
Jag hade kommit riktigt långt med att arbeta bort mitt sug efter onyttigheter, så nu får vi se hur lätt jag tar mig tillbaka till det läget igen. Lägligt nog så har jag såklart åkt på någon jäkla förkylning, vilket har lett till att Tobbe har gett mig skeptiska blickar när jag pratat om att träna - så jag har m a o ätit mer på två dagar än jag gjort på två veckor och inte tränat ordentligt de senaste dagarna. Fantastiskt. FAN-tastiskt. Oh well. Det sätter fart på förbränningen. Kan man ju hoppas.

Idag har jag ju då jobbat delat pass och bland annat hälsat på DEN SÖTASTE hunden!!! Truls hette han och jag ville verkligen ta med honom hem. Typ en sådan här var han, fast jag trooor inte att han var just en sån. Men han såg ut så! JAG DÖR NÄR JAG SER HUNDAR MED KORTA BEN! Alltsååå åhhh. Hahaha.
Tyvärr ville Truls´ matte helst ta med honom till ön, så jag fick gå hem utan honom. ;(
  Sedan hade vi lite strul med bagagebandet på den lilla båtens avgång och ett gäng resenärer blev kvarlämnade av båtbussen när de stod och väntade på sina väskor. Man reagerar väldigt olika i dylika situationer och en kvinna var extremt hetsig och "in our faces", hon var på oss som en hök och skällde och krävde att få information som vi inte hade - oavbrutet. Jag förstår henne med, på sätt och vis - det var hennes sätt att hantera situationen. Men när hon började skälla ut mig för 7:e gången, när vi stod och väntade på att bussen skulle komma, så höjer en tjej (som också hörde till dem som blivit kvar) rösten och sa "Hon gör bara sitt jobb!". Och de små orden kanske låter futtiga, men för mig betydde det mycket i den stunden. Det är alltid skönt att veta att man har folk på sin sida, som kan se båda sidor av en situation. Det var fint gjort, tycker jag.


Jag har gjort lite backup på bilder och så nu, för imorgon ska Tobbe få mecka lite med min dator och sätta in lite mer minne och ett bättre grafikkort och så... Så att laddningtiden när jag spelar Sims inte behöver vara så lång!! ;) Hahahaha. Okej. Kanske inte bara därför.
Han byggde ju en ny dator åt sig förra helgen, så jag ska få lite av resterna från hans gamla, hehe.

Jag blev jääääätteglad imorse när jag loggade in på min jobbmail och det första som poppade upp var ett mail från Maggie om att jag kunde byta arbetstid på torsdag till 9-15 istället för att jobba delat (aka 09.00-12.00 & 18.30-21.30). Torsdag = min prins födelsedag, så jag ville verkligen komma ifrån den där kvällen och få komma hem och fixa någon god middag att fira honom med istället. Och nu bidde det så! Yaaaay☺

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos