måndag 27 januari 2014

Rant about T E A (låter bättre än "orerande om te")

vid tangenterna: Jessica kl. 13:24
Åhhhh, imorse när jag just hade avslutat min frukost så knackade det försiktigt på dörren - och där utanför stod ett postbud med en muuuy, muy efterlängtad låda i sina framsträckta händer. Min Teapig-leverans! 

Jag gillar att beställa saker från Storbritannien, för de har ofta leverans direkt till dörren som ingår. Som nu, alltså. Det känns lite lyxigt när en postbil stannar till utanför huset BARA för min (och mitt te's) skull! 
Jag har bara hunnit testa Chocolate flake téet - men det bådar mycket, mycket gott för de andra. Jag drack det med uppvärmd mjölk i och det var sååå gott... att jag dog lite inombords. Av lycka, that is. Och jag avnjöt det såklart i min Teapigs-mugg i fint benporslin. Jag har verkligen längtat efter att ha en rejäl, klassisk mugg som ändå är tunn - som mina Månses eller min fina kattkopp (Roy Kirkham) som jag fick i julklapp. Det är verkligen det godaste att dricka ur! Märkligt att det kan göra sådan skillnad. 
Sammanfattning: Både te och mugg får högsta (!!) betyg. Fo realzz, y'all.


Deras "Morning glory" var tidigare betitlat "English breakfast", men jag tycker de gjorde rätt i att döpa om det till något eget, för jaa: Det doftar sådär mäktigt och härligt som man vill att ett frukost-te ska dofta och det har absolut english breakfast-arvet i sig... men med något mer, liksom. Skulle man ställa det här bredvid en påse av exempelvis Liptons motsvarighet så skulle Liptons gula påse skrynkla ihop sig och gråta av mindervärdeskomplex. 
Notera att detta säger jag efter att enbart ha doftat på Morning glory! Men jag är inte ens orolig över att bli besviken nu.
update 14.05:
Nu har jag testat och kan intyga att det stämmer. ;)



Visst är den lilla bebis-förpackningen söt? Jag kunde inte låta bli att beställa en testförpackning innehållandes två påsar av "Rooibos créme caramel", även om jag inte brukar dricka rooibos om jag får välja själv annars. Men det är ju koffeinfritt, så det vore ju trevligt om jag kunde hitta ett sådant som jag gillar och kan dricka på kvällen. Vi får se!



0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos