måndag 6 januari 2014

Hejdå julen♥

vid tangenterna: Jessica kl. 14:46
home, decor, lace curtains, cat, kitchen, christmas tree, new england

Heeeej buddies!
Jag har saknat er i helgen! Man kan väl säga att det kändes att jag har varit sjuk och ledig, om man säger så. Framför allt fredagen och lördagen var jag SÅ GALET TRÖTT och det gjorde såklart inte saken bättre att den ena av våra två stora båtar gick på GRUND i torsdags kväll, vilket ledde till att Irene ringde mig vid 22-tiden och frågade om jag kunde komma in redan vid åtta morgonen därpå istället för nio. Så det gjorde ju inte direkt att man kände sig mer avslappnad inför att komma tillbaka till jobbet, haha.
Dock så har det gått väldigt bra, det ringde väldigt mycket i fredags men under resten av helgen har det faktiskt inte varit direkt mer än vanligt att göra. Vi har inte påverkats lika mycket av det inträffade som Oskars-terminalen, milt uttryckt. Eftersom vår linje prioriteras när vi måste "dela" på en och samma båt så har de den stora glädjen att ha avgångar vid 04 och 05 på morgonen...

Oh well. Enough of the jobbsnack!
Idag har Tobbis hjälpt en kompis att flytta medan jag har röjt undan julen här hemma. De var klara med flytten före jag var klar med röjandet...
Nu är det bara julgardinerna som hänger kvar i vardagsrummet som minner om att det nyss var jul. Jag insåg att de jag hade tänkt sätta upp var silvergrå, vilket ju inte funkar när nya soffan kommer - då blir ju allt grått! I synnerhet eftersom vårt soffbord redan är grått. Jag är förälskad i grått, ja, men det finns liksom en gräns även för mig. Vi ska till mutti på middag om en stund, jag tänkte fråga om hon kanske har några jag kan låna tills jag hittar några nya.

Ser ni det nya överkastet på sängen? Muy, muy nöjd är jag. Puff verkar även han ha gett det godkänt.
Nu måste jag hoppa in i duschen, puss puss!

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos