fredag 17 januari 2014

Allt var verkligen inte bättre förr. (Lite viktnedgångsnostalgi.)

vid tangenterna: Jessica kl. 17:15
Av en slump så klickade jag in mig på en mapp som jag inte ens visste eller vet varför jag lagt på min "hemma-hårddisk" (för den borde ligga på min externa Arkiv-disk) som innehöll massor av gamla selfies - från innan ordet ens myntats (hehe). Min tjockaste period. Jag vägde närmare 80 kg och jag mår så dåligt när jag ser bilderna. Känner för det första knappt igen den där tjejen med minst sagt trinda kinder. Mina ögon som redan är små försvinner liksom i hullet. Dessutom så tycker åtminstone jag att det syns så himla tydligt hur dåligt jag mår. 
Det var ett stökigt år, helt enkelt. Året innan hade varit hemskt (mitt vidriga år i Vällingby, i världens risigaste förhållande) och det här året var väl liksom följden av det. Jag var fri från en idiot men blev fånge i min egen kropp istället. Usch och fy, som sagt.

Alla bilderna från 2006 är från hösten. Jag blir så jäkla stolt varje gång jag ser bilderna från 2007. Den där blurriga spegel-bilden är från maj (jag och Tobbe hade bokat in vår första date! :D ♥) och jag minns att jag såg den där bilden och det gick liksom verkligen upp för mig vad jag hade åstadkommit. Nästan 15 kg var borta och det var genom total hängivenhet och ren jävla vilja. Och leendet hade letat sig tillbaka till ögonen istället för att stanna kvar på läpparna. Fan vad fint.

Jag har inte riktigt tiden just nu att fördjupa mig så mycket i ämnet som jag skulle vilja, men jag måste ju få sagt att jag självklart haft toppar och dalar när det kommer till vikten och träningen under åren som gått, men jag har aldrig varit i närheten av att vara sådär stor igen. 

Just nu befinner jag mig "in a good place" med min kropp. Mycket beror det nog på att jag slutade äta kött, men överlag så har jag hittat en träningsform jag trivs med och kan STICK TO liksom. Jaa, det kommer och går lite kilon, men på det stora hela så är jag och min kropp kompisar nuförtiden. De issues jag kan drabbas av nuförtiden går liksom inte ens att jämföra med de jag hade när jag vägde som mest.
Jag kanske återkommer till det här inom kort, men nu måste jag byta om för vi ska fira pappas 60-årsdag! :)♥



0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos