tisdag 7 januari 2014

Äventyr med den där lilla skrutten.

vid tangenterna: Jessica kl. 19:26
YES. ^Detta^ är min dag idag! ☺ Hastigt och lustigt så bestämdes det igår kväll att Lilly skulle komma hit idag, för skola och fritids var visst stängt, haha. Hon hade snappat upp att jag skulle vara ledig, så varför inte vara lediga tillsammans? ;) Min pluttis. Helt stört att hon blir 7 år(!!!!!!??????) på måndag.

Vid elva så gick vi iväg till Kvantum (i regnet, LIlly i av mig lånad mössa) för att hämta ut mitt paket från Syster Lycklig med de nya Greengate-kopparna, sedan bestämde vi oss för att hoppa på tåget till hamnen och därifrån kila upp på stan för en tjejlunch på Konditoriet.

Muggarna ja... För första gången ever blev jag BESVIKEN på något från Greengate. Jag hade inbillat mig/fått intrycket av att de skulle vara större än de klassiska lattemuggarna, men tvärtom så var de MINDRE! Och den "stora" muggen med öra var så stor som jag trott att de andra två skulle vara. Alltså... i mina muggmått mätt så är de där två smalare typ espressokoppar! Haha. Goddammit. Jag får använda dem till något annat, typ blommor eller pennor.

För övrigt så slog Puff gullighetsrekord för 356 000:e gången idag när han försökte begripa sig på ljusslingan som jag lagt ut på hallbyrån. Han blev liksom bländad av den men kunde ändå inte låta bli den. Han längtar nog också efter lite D-vitamin. :)

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos