tisdag 7 juni 2011

JAG BLIR ARG. [HJÄLP?]

vid tangenterna: Jessica kl. 10:59
På min datorjävel. VAFAN! Eller kanske Windows och deras förbannade uppdateringar som alltid kräver ytterligare uppdateringar för att återställa buggar som de andra uppdateringarna orsakade.
Just nu kan jag inte sitta vid min stationära dator mer än typ 5 minuter innan mitt tålamod tar slut. Skälet? Det öppnas ETT NYTT FÖNSTER för varenda mapp jag klickar på. Och det är INTE enligt mina inställningar. Datorn bryr sig inte om att jag säger åt den att öppna foldern i samma fönster, nej nej. Det blir liksom 20 000 olika små fönster för mig till slut eftersom jag hoppar runt mycket bland mappar när jag ska redigera foton till bloggen och dylikt. SÅ JÄVLA SUR! Jag orkar inteeeee.

Någon som haft samma problem och listat ut vad man kan göra åt saken? Ett vettigt förslag alltså - ni som inte läser hela inlägget och tror att jag är något mongo som inte fattar basic inställningar gör er icke besvär.
Jag har Windows Vista Business för tillfället.

Nu ska jag googla skiten ur detta.

PS: Och jag är inte intresserad av "Köp en Mac"-kommentarer heller. För det kommer inte hända. DS.

UPDATE:
YES, fixat. Det var Internet Explorer 8 som buggade upp alltihop. Fast jag var tvungen att ta bort 9:an också för att få bort buggen...? Det kanske inte var så konstigt, förresten. Jävligt onödigt att jag ens har dem med tanke på att jag inte använder IE, utan Chrome. Aaaaa. Skönt. Nu kan jag andas ordentligt igen. (... ja, bortsett från förkylningsrosslet i halsen.) Hatar när jag och min älskling är oense.

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos