onsdag 15 juni 2011

En dag på stan... och i hamnen. / En dag i solen... och i regnet.

vid tangenterna: Jessica kl. 17:19
Har spenderat dagen med Bobo & Tuva. Vi inledde med kulglass och solhäng på storbryggan i hamnen för att sedan rulla vidare upp mot centrum och ta varsin macka och kaffe på Konditoriet (eller Thorssan, som jag fortfarande vill kalla det trots att det inte hetat det på flera år nu. Så då säger man "gamla Thorssan" istället och det låter liksom... dåligt. Gammalt. Varför skulle de byta namn? Jobbiga dom är). Eftersom jag övergav vanligt kaffe för några år sedan (dricker det enbart om jag är i desperat behov av energi och inte har en redbull eller cola light i närheten) så tog jag en latte, närmare bestämt en VANILJlatte. Drack det första gången igår med Jenny och nu är jag kär... Vem behöver bullar när man kan svepa en socker/kalorimättad kaffedryck istället, liksom? 
Elin kom förbi när hon slutade jobba också, så det blev extra mojsigt en stund! :D
Nu är shortsens tid här... Det är nästan för varmt för tights. Det gillar jag. Mina ben har fått liiiite färg åtminstone. Fantastico.

Lagom till jag och Bobon skildes åt så började det regna. Och nu regnar det ännu mer, så jag är tacksam för att jag inte behövde bli fullt så blöt som den här skuren skulle åstadkommit.

Nu ska jag äta mat. Tjooooflöjt!

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos