torsdag 30 september 2010

Umbridge-faktorn

vid tangenterna: Jessica kl. 13:08
Av alla ondskefulla karaktärer i Harry Potter-böckerna så är nog faktiskt Dolores Umbridge den jag får mest obehagskänslor av. Hur hon styr över Hogwarts under parollen att hon har ministeriets fulla stöd och ansvar att hålla eleverna under kontroll. Hon utgör verkligen mallen för En vidrig person.
Vad hon egentligen sysslar med är att lura eleverna att invaggas i en falsk trygghet och när de minst anar det så utnyttjar hon sin makt över deras huvuden.
Jag drog mig nästan för att börja läsa om Fenixordern just för att det är där hon figurerar. Fördelen är ju att hon får vad hon förtjänar.

Skenet bedrar.

 Jag kan på något sätt identifiera mig ganska väl med Harry, Ron & Hermione. Tyvärr så är ju inte verkligheten så, att den som gör ont får vad den förtjänar. Ibland får faktiskt "Harryn" straffet ändå.
Det är i sådana stunder och tider som verkligheten är orättvis. Och om Harry faller så följer ju även Ron & Hermione.Alla drabbas. Det är hemskt synd.

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos