måndag 27 september 2010

Tanthobbys

vid tangenterna: Jessica kl. 11:46

Redan förra året var jag lockad att nappa på ett sånt där erbjudande som man får med i reklamhäften som de smyger med i typ Ellos-utskicken, från Fyrklövern. Ett startpaket med typ 2 kuvert innehållandes tallrik, assiett, "aptitskål" samt ölglas för 1 krona. Och om man är snabb får man ett kakfat och en ugnsform i sitt andra paket. Om man inte säger ifrån prenumerationen så kommer man att få ett paket (med ett ca-pris på 200 kronor med frakt inräknat) innehållandes dessa varor varje månad tills man har 12 stycken.
Vi har verkligen suttit och försökt komma på vad haken är - bortsett från att man måste vänta till sitt andra paket för att få snabbhetspremien, men det enda som har kommit upp är att de inte har någon webbaserad kundservice, utan man måste ta alla ärenden via telefon.
  Jag har lite fobi för kundservice-telefoni. Eller, det är liksom stunden innan man ringer som är jobbig. När jag har pratat med 3´s kundservice tex - som jag för övrigt alltid har fått kanonhjälp av - så är det nästan roligt, både jag och den jag pratar med kan nästan låta lite ledsna när vi väl är klara och ska lägga på, men jag inbillar mig alltid att det ska vara jobbigt och otrevligt precis innan jag slår numret till vilken kundservice det än må vara.
Delar ur kaffeservisen, glöggsetet och en såskanna.

Fast nu är det ju egentligen inte själva matservisen med tallrikar och glas jag är mest sugen på, utan tillbehören och kaffeservisen... Fan, ska jag behöva ringa och prata med dem? Mänsklig kontakt istället för klassisk webshopping? Huga.

Och förresten, känns inte det konceptet väldigt gammalmodigt? Vilket företag med självaktning har INTE en webshop numera?
Välkomsttexten på startsidan förklarar väl till en viss del tanken med det, men jag kan ändå känna att det är väl bara typ 80-åriga små tanter som fortfarande inte litar på seriösa webshopar? Eller?
Vi är stolta över att erbjuda personlig service vid köp av våra produkter. Detta garanterar att du alltid får korrekt och aktuell information om produkter, kvaliteter, begränsade upplagor, priser, betalningsalternativ och aktuella kampanjer
Hmmmmm...

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos