tisdag 24 augusti 2010

Sensommar/Höst-dilemmat

vid tangenterna: Jessica kl. 12:37
Fan. Den här delen av året som vi just smugit in i är alltid småjobbig på det sättet att det är svårt att avgöra vad man ska ha på sig. Oftast blir det att man klär på sig för mkt innan man går ut och när man väl är framme vid sitt mål så känner man sig lika lökig som innan man gick in i duschen. Ungefär.
En stor del av problemet är även luftfuktigheten. Den liksom ligger och gömmer sig - man märker inte av den förrän man exempelvis ska sminka sig efter att ha fönat håret. Det tar år och dar innan man är redo att lägga på puder och annat eftersom man helst inte vill göra det när ansiktet är klibbigt av fukt. Gaaah.

Ändå gillar jag verkligen den här tiden på året. Det är så mycket förväntningar och nystarter i luften. Det är fint. Till viss del lite vemodigt - men fortfarande fint.
moi, hösten 2008

3 kommentarer :

Anonym sa...

Vad ska du klä ut dig till? brud? :D

Jessica on 24 augusti 2010 kl. 22:37 sa...

Jaaa! :D Eftersom Tobbe är så seg med att fria så får jag passa på nu;D

Caroline/StyleFile on 24 augusti 2010 kl. 23:17 sa...

menar du deras studio powder brush?! tror inte de har någon definition brush!

Jo deras studio kabuki (61kr) är riktigt mjuk och behändig men jag har också två st kabuki från Claudia som också är precis lika mjuka men något högre som jag köpte för 24,90 kronor styck. (du ser dem på min samlingsbild) Tyvärr kostar de runt 129 kr på claudias webbsida men bor du i närheten av ullared så åk dit :)

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos