torsdag 25 juli 2013

Vilken dag är det?

vid tangenterna: Jessica kl. 17:46
Torsdag.
TORSDAG!?

För en vecka sedan vandrade vi runt i Positano och idag har jag gjort mitt sista 05-pass för i år. Nu är det "bara" kvällar och nätter kvar! ☺ Men jag kan bara inte komma över hur FOOORT den här veckan har gååått?! Förra veckan (ja, tänk att det ändå bara är förra veckan - det känns som en avlägsen semesterdröm nu, haha) gick faktiskt långsamt efter omständigheterna. Dagarna var långa. Vi gick upp tidigt och åt frukost, fyllde dagarna med mycket upplevelser och åt sena middagar (som italienarna gör).

De senaste två dagarna har jag förvisso gått upp TIDIGT, men när jobbet är slut så har jag inte direkt uträttat några stordåd. ;) Fast fika med svärisarna igår och mutti idag är väl godkänt? Tobbis mötte dessutom upp mig när jag slutade idag och så åt vi varsin skagenmacka på Rökeriet till lunch, nere i hamnen, i solen. Då upptäckte vi att Rökeriet säljer lite kryddor från Krusmyntagården (på Gotland), så till min lycka hade de Favoritkryddan (den heter så, passande nog)! Den är BÄST till typ... allt. Fisk, sås, sallad, röror. Framförallt röror, som vi gör mycket. Min tonfiskröra har inte varit samma sak utan den.

Nu ska jag steka lite quornfärs och göra en varm macka till middag! Macka till lunch och middag - fint. Hehe.

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos