lördag 20 juli 2013

Souvenirer?

vid tangenterna: Jessica kl. 23:25
Det blev inte någon storshopping i Italien - men det var inte heller meningen, å andra sidan. Mitt dyraste inköp var Chloé-parfymen (Love edt - som jag har suktat och varit kär i denna doft! Och nu är den evigt förknippad med Rom och Amalfikusten. SCORE.) som jag köpte i taxfree-butiken på Skavsta innan vi ens lämnat landet förra lördagen, haha. ☺
Love, Chloé edt, white covets

Andra dagen i Sorrento så hittade jag till min lycka sötningsmedlet Truvia (som flera amerikanska hälsobloggare som jag följer använder sig av) på det lokala snabbköpet. Visst kan man hitta bra sötningsmedel baserat på Stevia här i Sverige - men det här är i portionsförpackningar, vilket tycks vara helt omöjligt att få tag på som privatperson i vårt avlånga land. (Av någon anledning tycks sukett-varianten av ett sötningsmedel i ströform aldrig smaka lika bra som "ströet". Det blir någon bismak som jag inte kan vänja mig vid, vilket märke jag än testar eller hur mycket jag än försöker.)  LYCKAN! LYCKAN! Och därefter: Nervositeten att det skulle se misstänkt ut i tullen med två lådor med vitt pulver i små påsar i vår väska. Skulle jag få behålla min Truvia?
Svaret är: Jadå. Väskan kom snällt utrullande bland de första tio som kom av planet på Skavsta.
Truvia

I torsdags morse var min i reseförpackning medhavda body lotion totalslut så till den grad att jag fick nöja mig med att smörja in mig med enbart solskyddsfaktor på morgonen. Efter en lång dag i Positano och därefter lite vandrande i Sorrentos utbud av souvernirbutiker så snubblade vi in på snabbköpet och där hittade jag en otippat bra body creme för knappt €2. Den var liksom anpassad efter luftfuktigheten som råder längs medelhavet och absorberades snabbt utan att lämna en sån där klibbig känsla men fick/får ändå huden att kännas jättemjuk. ASBRA JUE! Mycket bra köp, om jag får säga det själv.

Snabbköpet gav mig även en annan eftertraktad favorit: KIT-KAT MED VIT CHOKLAD. Lycklig greppade jag en 3-pack. Olycklig konstaterade jag idag på förmiddagen att de två som jag inte ätit låg kvar i kylen på rummet på det sista hotellet vi sov på, eftersom jag ville pigga upp dem lite efter en tuff dag i extrem hetta i bilen på parkeringen utanför Pompeji. WÄÄÄHHHH. Tack och lov har jag åtminstone en rejäl dos vit Toblerone att trösta mig med.


Några få, små riktiga souvernirer har vi faktiskt också med oss hem. Men de får ni se imorgon eller en annan dag inom kort, för jag är helt yr och måste verkligen gå och lägga mig nu. I VÅR nybäddade säng! Med världens finaste och gosigaste katter! Och imorgon bitti ska jag äta en rejäl frukost med en enorm kopp av mitt favorit-te, fullkornsbröd (åh du saknade!) och grekisk youghurt (åhh du efterlängtade!). Det kommer att bli FANTASTISKT.

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos