lördag 15 juni 2013

Mitt lilla nylles favoriter

vid tangenterna: Jessica kl. 22:01
Jag har använt Lóreal´s bb-cream sedan i höstas. Det tog mig lite tid att bli kompis med den, måste jag erkänna. När jag införskaffade Kicks BB-cream-borste i vintras/våras så blev det betydligt bättre. Nu började tuben dock gå mot sitt slut och då grabbade jag tag i Niveas motsvarighet under en runda på Willys i början av veckan. Jag kan bara säga att jag gillar den här mycket bättre! Den är galet dryg, jämnar ut hudtonen utan att se ut som en foundation (liksom, ville jag ha en foundation-effekt så skulle jag ANVÄNDA FOUNDATION) och ger ett betydligt mattare resultat än Lóreal. Tillsammans med dess nya bästis här nedanför har den gjort mig till en betydligt fräschare böna än vad jag är van vid efter de långa dagarna som varit i den här veckans senare hälft.

Jag fick en minitub på 10 ml av den här UNDERBARA UNDERBAAAARA cremen i ett litet Clarins-kit som del av en prenumerationspremie från DV för några veckor sedan. Tanken på stunden då den lilla tuben är schlutt skrämde mig såpass att jag såg till att klicka hem en tub - från Nordicfeel där den är betydligt billigare än på de flesta andra ställen jag sett den på. Den är värd pengarna! De här två raringarna får mitt lilla nylle att se tusen gånger piggare ut än jag är. Hähä. PRODUKT-KÄRLEK på hög nivå.

De senaste dagarna har min sminkrutin endast bestått av Clarins + Nivea + concealer + mascara + lite transparent puder (MUS är det bästa) på t-zonerna. Ingen bronzer, inget rouge, knappt ens eyeliner. Krämerna works their magic!

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos