onsdag 1 maj 2013

Häringe♥

vid tangenterna: Jessica kl. 22:33
Yo!
Vi firade vår 6-årsdag med valborgsfirande på Häringe slott! Det var verkligen GRYMT på alla sätt och vis. När vi hade checkat in så var det lite körsång och varm oboy med grädde (det var inte igår) och rom (det var nytt - och genialiskt!) på altanen, sedan vankades trerätters valborgsmeny i stora matsalen. Vi körde på alla de rekommenderade vinerna till middagen och det var så himla gooott, i synnerhet det till förrätten men framförallt till desserten! MÅSTE köpa hem det. (Update: Det här var det. Dessvärre hittar jag det inte på systembolagets hemsida, men enligt personalen på Häringe så har de samma leverantör som dem, så man kan ju hoppas att det kommer?) Vår servitris talade så varmt om det att vi hade varit rent oförskämda om vi inte tog det, men jag är verkligen glad över vårt val, haha.☺
  Maten var också ljuvlig, inte bara vinerna. Kände att det kanske skulle tilläggas, hehe. Jag är sämst på att komma ihåg vad allt var, men huvudrätten var i a f Havsaborre med något med avancerat namn gjort på torskkind och så färskpotatis till det och efterrätten var med rabarber, kaksmulor och hallonsorbet. Det låter ju sjukt simpelt med mina okunniga ord, men det var verkligen galet gott. Även frukostbuffén imorse... Deras hembakta bröd och egna müsli var typ beroendeframkallande. Dessutom hade de en egen Häringe-teblandning med Litchi och något mer som var jättegott och som jag ångrar att jag inte köpte med mig en burk av hem. Men jag fick ju en Afternoon tea-date med Jenny där i julklapp som förhoppningsvis passar att lösas in snart, jag kan ta det då!

OCH så måste jag ju nämna Berit, min nya vän. Slottskatten Berit. Så himla fin. Hon följde med oss både igår kväll och idag efter frukosten när vi utforskade parkområdet runt slottet. Och större delen av den tiden purrade (eller "kurrade" som Sofia säger) hon i min famn. Det var lite dämpande mot min Lizzie-&-Puff-längtan. ;)

Summan av kardemumman: Vi hade en underbar valborg. Hoppas ni hade detsamma!

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos