måndag 11 mars 2013

9 - 10 mars 2013

vid tangenterna: Jessica kl. 10:36
Sebbis önskade fler te-bilder på min instagram (jag har försökt att lägga upp färre sådana ett tag eftersom Simon gnällde så över dem), så jag gav honom denna. I aim to please! Haha. Återigen: Lördagsmorgnar! Älskar.♥

Emely fyllde 24 i onsdags, så vi var på kalas hos henne, Jonas & William i lördags. Lilly var hos oss i helgen, så hon var förstås med på kalaset!:)

Vi lunchade på Subway och Lilly gillade kakorna (vem gör inte det?!). Hon trodde mig inte när jag hävdade att kakan var lika stor som hennes ansikte, så jag tog den här bilden för att bevisa det. ;)

Igår, söndag, så fick Lilly leka i den stora klätterställningen i Sjötelegrafen. Vi lunchade på Waynes och medan hon lekte så läste jag InStyle pch Tobbis en bok.

Hahah, vill trycka den här bilden på canvas och sätta upp på väggen! De är så himla söta när de spanar tillsammans i morgonsolen. Mina älsklingar! (två av dem)

Det enda - men tyvärr väldigt överskuggande - tråkiga med helgen var/är att jag har fått så helvetiskt ont vid skulderbladen. Det är typ som nervknutar och ömmande muskelfästen som har gaddat ihop sig och det har förstås gjort att min aktivitetsförmåga har försämrats, vilket är så himla typiskt och tråkigt när Lilly är här. Men hon och Tobbis har varit så söta och tagit hand om mig - Lilly satt länge och "masserade" mig igår och lät Tobbe spela med hennes gubbe på Viva piñata under tiden. Även om hennes massage är att klia en på ryggen så var det skönt - och omtänksamt från en liten 6-åring, hahah☺
Imorse var det hemskt - strax innan Tobbes alarm började tjuta så vaknar jag av att jag i sömnen sträcker på mig: lyfter armarna ovanför huvudet och ba "Aaaaahhhh---Åhnej". Det liksom bara exploderade. Så. Jävla.Ont. 
Tobbe tyckte att jag skulle gå ner till sjukan, men vad ska jag göra där liksom? Det enda de skulle göra är att ta tid som jag inte har (avslutande uppgifter och projekt i webbutv.2 som måste bli klara den här veckan) och troligtvis ge mig en rekommendation på en receptfri salva från apoteket. Jag betvivlar starkt att de skulle skriva ut muskelavslappnande tabletter - vilket är vad jag vill haaaaa. Min allra allra sista håller på att klinga av as we speak.  Jag tänkte att jag får smörja på Zon sedan - men HUR? Att sträcka mig för att komma åt gör ju så ont att ögonen tåras liksom? Jag måste skratta åt eländet.
Och nu ska jag försöka fortsätta göra lite nytta. Puss!

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos