tisdag 24 januari 2012

Totalt inkapabel till att packa smart.

vid tangenterna: Jessica kl. 23:59
Det är något allvarligt fel på mig: Jag är verkligen värdelös på att packa när vi ska bort. Inte nog med att jag skjuter upp det till den absolut sista minuten - när jag väl tar tag i det så blir det totalt blankt i huvudet och jag har ingen aning om vad jag kan tänkas vilja ha på mig de kommande dagarna. Just det är ju så jobbigt tycker jag - jag planerar aldrig särskilt noga vad jag ska ha på mig dagen därpå kvällen före eller så, utan jag drar ju på mig det som känns bra och ligger inom synhåll i garderoben när jag väl står där. Känner jag mig uppsvälld som Mowgli och Baloo efter en myr- och fruktfest så är jag ju halvtaggad på att ha värsta tajta linnet, liksom. Men när jag packar vet jag ju inte om jag kommer känna mig tjock eller smal i övermorgon?! Gaaaah. Eller om jag packar kläder i enbart dunkla färger, typ grått och svart och mörka jeans - och så vaknar jag på torsdag morgon och känner mig som världens mest färglösa figur och kan inte göra något åt det eftersom jag inte har ett enda färgglatt plagg i väskan.
Och sedan går vi vidare till parfymer: Bara för att jag har haft Clean Shower Fresh hela veckan så betyder det ju inte att jag kommer vara på det humöret på fredag?
Jaaaja. Ni hajar.

Annat! Jag har tagit ner alla julgardiner idag och satt upp lite mer våriga varianter. Så när vi kommer hem från Liverpool så är det till en vårfixad Drömmis, liksom. Mysigt!
Sovrum.
Vardagsrum.

De tjusiga lila omtagen som matchar fondväggarna:) Det gillar vi.
Jag ÄLSKAR de där gardinerna! Jag beställde precis två par till, ett vitt och ett svart plus en kappa (svart) som jag tänkte ha i data/gästrummet. 

Nu borde jag verkligen gå och lägga mig och försöka sova lite; alarmet ringer 03.05 och vi blir hämtade av svärisarna 03.45. Vem ska sova i bilen och på planet? Svar: Jaaaaaag.
Jag tycker bara det är så svårt att komma till ro utan katterna här hemma. Just nu talar verkligen skylten sanning:

Ni vet ju att jag älskar vår lägenhet som om den vore en familjemedlem (ehhhmm - den ÄR en familjemedlem! Och en oh så vacker sådan), men det är inte samma sak utan mina små pälsmuffar som stryker runt... Lizzie som morrar i fönstret åt en förbipasserande hund nere på gatan och Puffs tump-tumpande på golvet när han leker med sina leksaker. Maaaaw! Längtar redan efter dem!

Tobbe har i alla fall sagt att om jag hittar en fin kopp eller två så ska jag få dem utan sura miner från honom. Han förstår också att om man är i TE-NATIONEN nummer ett så måste man få ta med sig en kopp hem. Hihii. Jag älskar min kille. ;)

Nehe, sova lite rå!
Ingen dator följer med, så det kan bli lite tyst här nu medan vi är borta. Ta hand om er så hörs vi när vi kommer hem igen!

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos