söndag 22 januari 2012

She´s got herself a little piece of heaven

vid tangenterna: Jessica kl. 12:31
Hej buddies!
Jag längtar tills vi ska köpa ny säng. Var bara tvungen att få det sagt. Det är tänkt att bli nu i vår och jag kan knappt bääärga mig. Just sayin. En aningens större än vår 120-säng så att det inte blir så trångt när Puff ska ligga hos oss också. Haha. Enbart därför ska vi ha en större säng. ;P

Igår gav jag mig på att baka cupcakes! Tror nästan att det var första gången, faktiskt. Kakor och så har jag ju gjort förr, men inte deras småsyskon eller bebisar eller var cupcakesarna nu är placerade i kakornas släktträd...
Jag tror att det var "Bridesmaids" som inspirerade mig, det ser så roligt och liksom terapeutiskt ut när hon bakar sin enda lilla cupcake och gör den så fin... Ja. 
Jag gjorde Hummingbird Bakerys vaniljcupcakes - fast jag tog sötningsmedel (jag använder Canderel) istället för socker. Då skär man bort drygt 500 kalorier och så kan man gluffa med lite bättre samvete sedan, åtminstone! ;) Frostingen är ju ändå det som liksom GÖR en cupcake, om du frågar mig.
De blev klart godkända! Jag berättade inte förrän efter att Tobbe smakat att de var sockerfria, för annars hade han inbillat sig att de smakade annorlunda;P I´m very pleased. La familia ska få smaka sedan, får se vad de säger. :)



Jag kanske behöver jobba på att få frostingen sådär snitsig... but this will do. 

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos