torsdag 5 december 2013

Ett av de finaste tv-serie-ögonblicken (Jag saknar Fringe!):

vid tangenterna: Jessica kl. 20:01
"Only you" med Yazoo var med i avsnittet av The Carrie Diaries som jag tittade på till frukost idag, vilket makes sense eftersom den serien utspelar sig på 80-talet. Att höra den fick mig att komma att tänka på en av mina favoritscener i Fringe - där den är med, förstås. Och det var nog första gången jag hörde originalversionen av den, när den var med i Fringe. Faktiskt.
Lustigt nog, sett ur dagens perspektiv dårå, så är den med i den sista scenen av det första avsnittet på den sista säsongen (hängde ni med?) - som utspelar sig i framtiden. Den dagen den spelas i en tv-serie som utspelas under nutid så ska jag hojta BINGO.

ANYWAYS. Scenen är så fin. Walter är nog tv-världens direkta motpol till Sheldon Cooper, som jag anser vara den mest överskattade karaktären i världshistorien, typ. Han är med andra ord den mest underskattade karaktären, och det säger jag enbart eftersom Fringe har en lite speciell tittarkrets. Det är inte en serie för alla, det förstår jag. Även om jag inte förstår det. FÖR DET VAR SÅ JÄVLA BRA.
Jag och Tobbe - inte MIN Tobbe, utan Tobbe K - hade en diskussion om Walter under en fest och då sa Tobbe något som jag trots de dåvarande omständigheterna minns helt glasklart:
  "Han som spelar Walter [John Noble]... Han gör det så bra att man bara vet att han är en sådär fin människa på riktigt också."
Kunde inte sagt det bättre själv! Och den här scenen visar verkligen prov på det.

Så, with no further ado, här kommer klippet! (Om ni inte tittar så blir det inga julklappar!)

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos