måndag 5 maj 2014

Trötta ben och Mysteriet med den försvunna kontaktlinsen.

vid tangenterna: Jessica kl. 10:20
Vi har äntligen fått de nya, fina bänkarna som vi i styrelsen beställde i höstas. (Jag och E valde modellen. Gammeldags parkbänk i ek (tror jag?) och smide - så himla fina.) En av dem har placerats utanför vår port, vid väggen. Det är min nya stretchningsbänk! Superskönt att inte behöva sitta på bänken på andra sidan gatan där grannarna har första parkett att stå och glo i fönstren när man svettas och försöker stretcha, haha. (Jag vet eftersom jag har gjort samma sak, hahaha.)
Meeeeehhhhh. Det ska erkännas att det var inte direkt som att jag skuttade ur sängen med lätta steg och en liten lycklig sång när alarmet ringde idag. Men solen sken och det var skönt ute, så det var fullt uthärdligt när jag väl satte skorna mot asfalten. Jag tror jag slog svettrekord idag, åtminstone för i år. Ändå var det inte särskilt varmt ute: nollgradigt. Men the real feel måste ha varit högre. Oh well. Idag fanns det absolut lite spring kvar i benen - fortfarande! - men det tog stopp på vägen tillbaka, efter den tredje kilometern. Ojojojoj vad trött jag blev. Det var verkligen en pina att tvinga benen att springa den sista kilometern. MEEEN det gick.
Imorgon måste jag nog ta en vilodag från springandet dock. Får köra lite HIIT eller något när jag går upp för att få igång metabolismen.

Jag pluttar alltid i linserna nästan omedelbart när jag klivit upp och ska ut och springa. Med andra ord utförs detta i ett mer eller mindre medvetslöst tillstånd och på ren rutin. Innan jag skulle gå in i duschen förut så stod jag och petade och petade förgäves i högra ögat, på jakt efter linsen. Men som sagt: Förgäves. Det fanns ingen lins att finna. Var gjorde jag av den då?! Jag är övertygad om att jag hade den på fingertoppen, redo att plutta i den... Men jag måste typ ha blinkat ut den innan den fick fäste och sköljt ner den eller något...?
Borta är den i a f. Surt. Tur att jag har nya månadslinser på g från Lensway.

Jag är trött överlag idag. Måndagstrött. ZzzZZzz.

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos