måndag 31 maj 2010

NO RED LIGHTS

vid tangenterna: Jessica kl. 22:52
På tal om solskydd;
Det här pudret lanserade Isadora förra våren och den var en trogen följeslagare till stranden (!) hela sommaren och har återgått i tjänst även denna vår. Den täcker över en välstekt näsas röda färg - eller förhindrar den om man tänker på att använda den i förebyggande syfte.
Det kan låta en aning fåfängt att ta med sig pudret till stranden kanske, men det är faktiskt enbart för dess praktiska syfte snarare än "skönhetsmässigt". Jag gillar inte att ha vanlig solskyddslotion i fejjan eftersom den är fet och har en tendens att överföra den egenskapen till huden, och om man inte har lust eller haft tid att lägga pengar på en spf speciellt för ansiktet så är det här en lösning som iaf har funkat för mig. Sedan om den är optimal eller inte låter jag vara osagt. Men än så länge har jag inte fått någon illröd näsa, trots ganska ihärdigt balkonghäng i solen. Det brukar annars vara startskottet för min solbränna eftersom jag är en sån blekfis, haha:)

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos